Jalan-bergerak

gravatar

Macam Mana Nak Format Handphone Nokia?

Hari ini saya ada tutorial baik sikit untuk pengguna handphone Nokia yang selalu handphonenya 'terhinggap' virus ataupun yang selalu bawa pergi ke kedai untuk format handphone. Sekarang anda boleh mencuba sendiri untuk memformat handphone semudah ABC. Ikuti langkah-langkah di bawah ini.

1) OFFkan handset dan tunggu sehingga 5 minit
2) Tekan butang CALL (green button)
3) Tekan butang NO 3
4) Tekan butang bintang *
5) ONkan handset dan jangan lepas satu pun butang tadi
6) Tunggu sehingga perkataan FORMAT atau FORMATTING keluar di screen

Peringatan : Data yang terdapat di dalam handphone anda akan hilang. Handphone anda
akan kelihatan seperti baru di beli :)

apasal aku xbole nak format hp 6300 mcm yg di tunjuk oleh bro Syafsp .........

tolong!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mungkin juga hp anda bukan format sbnr s60... :)

xleh pon bro nk format...
lu tipu wa la bro...
pe ni bro....
lenguh tgn aku tekan tu.......

xblh pn nk format hp...
mcm ne nie???
hp nie xblh nk on lgsg...
plizzzzzz....

penipu..telan kredit aku tiap2 bulan..cmne nk padam ha???/

eh, kenapa korang semua buat tak boleh??
saya buat boleh je... :)

peringatan : tak semua hp model Nokia boleh buat.

broo!!!thnk..selesai masalah phne N70 aku..

thnk ilang problm aku..

Timer kasih banyak2 atas info yg sangat berguna n menjadi ini.

TQVM.

info yg berguna, tapi n70 saya tak keluar perkataan format.
yg keluar setting country, masa, tarikh.
yg penting berjaya.

kepada user yang berjaya buat, saya ucap sama-sama :)
kepada yang tak berjaya tu, muungkin tak kena pada tempatnya, ataupun lain model kot.. :)
minta maaf dari pihak saya..

ea macam mane nak format nokia 5130c?? bile aku bukak tepon tu die tulis kat depan skrin "contact servis" cam ne nie bro????? tlg la..

thanx you bro...
ko dah save kan duit aku dr suruh tokey kedai format kan....
wa caya sama lu...
ahaha

aku buat ok ja...
korang tak reti duk buat tak puas hati plak..

tekan je *#7370# lg senang
xskt tgn

Thank you..

xley pown bro pe ctew,,??yg ko ckp jgn lpas kn btng ue jgn lpas kan btang pew

tq bro wa wat mnjdiq,,tq sagat2,,

bro..aku xleh format la hp nih..nk on tu xleh dah..aku pki 5130 classic

t.q bro...sgt2 berguna...

kalo hp ni ada lock code... tp da lupe code dia nk wat cane?

ha'ah.. saya pun lupa lock code. cmne?

saya dah cuba dgn e72 saya, lepas saya off kan , dan cuba spt di atas, sampai skrg tak boleh on nak buat macam mana ya.

a'a..mcm mna nak wat kalo lpa lock code.??

bro,,klau nokia E7-00 tu mcm mana nak reset,,huhu,,nak minta tolong sesangat,,grace
help me plss,,dah tak boli tdur dah..

nk format hanset n70 camna simcrd kena buang tk

kalau nokia 5730 boleh x guna cara kt atas ni :)

kalau lock code..try je 12345..or 1234 or 123456 depends on hp..try je..guna *#7370# pn bleh je..p restore factory setting je :)

klw N91 blh ker

nokia xpressmusic 5800 bleh x?

hp sy nokia 5130c-2...
dh uba cara 2 tapi lama tekan x kuar2 pn tulisan 'FORMAT'..
nk tekan bape lame ea??
dh cuba gak tkn factory setting:( tp sampai 1 hari 1 malam x siap2 dye kate 'MEMBUKA NOKIA' ???ape ni:((

hp sy E71.... dia selalu restart sendiri, blh ty x klu dia jd mcm tu kenapa yek? kena cuba cara format semula ke? sim card sy dh format tp hp sy x pandai... pls help

n97 boleh x ikut cre nh??

untuk nokia 5130-c bleh tak??

This comment has been removed by the author.