Jalan-bergerak

gravatar

Selesai Masalah Matematik Secara Online

Anda pening tengok soalan Matematik yang di ajukan kepada anda. Dengan Square Root, Algebraic, Cosine, Tangent, dan lain-lain lagi. Pada yang ambil pelajaran Additional Mathematic (macam saya hehehe...promote sikit) tu mesti ada yang susahkan? Macam mana nak jawab?

Mathway boleh bantu anda. Dengan Mathway, hampir 3,978,393 masalah matematik boleh di selesaikan dengan mudah. Perkhidmatan ini digunakan secara online. So, tak perlu fikir dah nak install apa-apa software. Kalau dok luar negara pun boleh guna. Jadi kepada anda yang dah terlalu 'blur' sangat hinggakan tak boleh menjawab soalan Matematik tu, gunalah perkhidmatan Mathway ini.

Tapi kalau boleh jawab tu cuba-cubalah jawab dengan kepala otak tu. Jangan mengharap benda ini je. Macam mana nak improve nanti kan? Hehehe...

Mathway Here

This comment has been removed by the author.

rajah : 2batang pen dan 3batang pensil .
soalan : rajah menunjukkan beberapa batang pen dan pensil yang dibeli oleh Chong berharga RM9 . sebatang pen berharga 6kali lebih mahal daripada sebatang pensil . Cari jumlah harga dalam RM , untuk 3 btang pen dan 4 batang pensil .

seorang pelari berlari sejauh 1km . dia mengambil masa 2 min utk berlari sejauh x m . kemudian dia berjalan dengan kelajuan 120m/min utk menghabiskan perjalanannya . jika laju purata keseluruhannya ialah 250m/min . cari nilai x

DIBERI 3X-Y-7= 0,CARI NILAI 36X (kuasa dua)-24xy+4y(kuasa dua)