Jalan-bergerak

gravatar

Driver CD : All Windows Driver For Xp


Hai, tutorial baru yang saya akan posting kali ini ialah mengenai Driver For Windows Xp. Baru² ini PC kawan saya telah di masuki virus. Nasib baik virus ini agak baik sebab dia tak kacau file²and data penting yang ada. Cuma virus ni delete Driver² yang ada je (pesyen tu pn ader? hehe...)


Memang saya akui Driver yang wujud di dunia ni banyak yang tak sama. Kalau ada CD Driver takpe lah. Install balik je. Masalahnya tak ada CD Driver ni yang susah sikit. Nak cari and download Driver dalam internet sukar la juga. Kadang² bila kita download, bila buka file Driver, corrupted la pula. Mujurlah ada penyelesaiannya. Saya gunakan Universal Driver CD. Fail ini dalam format .iso, hanya perlu di burn ke dalam CD dahulu lepas tu masukkan ke dalam Optical Driver dan Insya-Allah secara automatic Windows akan install Driver² yang diperlukan. Sungguh mudah.

Untuk pengetahuan anda, fail ini mengandungi 25000 hardware Drivers dari pelbagai jenama contohnya Dell, IBM, HP, Toshiba,Compaq, Sony, Panasonic begitu juga hardware component manufactures Intel, nVidia, ATI, Via, Soundmax, 3Com dan etc :)

Download File & burn ke dalam CD: