Jalan-bergerak

gravatar

UltraSurf : Layari Internet Tanpa Di Sekat

Assalamulaikum, selamat bertemu semula. Mmm... agak gembira juga saya di kem sana. Banyak pengalaman yang saya timba di sana. Suara saya pun dah naik keruh. Jadi tanpa meneruskan cerita panjang saya, saya kembali dengan tutorial baru untuk dikongsi bersama anda. Tutorial ini ialah dengan menggunakan UltraSurf anda dapat melayari internet tanpa sempadan dan sekatan. Jika dahulunya di sekolah atau di universiti memblock website² yang kita suka seperti Youtube, Friendster, Myspace. Sekarang ini, Insya-Allah dah boleh. Anda hanya perlu meng"run" application ini sahaja. Tidak perlu install.

Caranya:
1) Buka apllication UltraSurf
2) Guna IE dan masuk website yang telah di halang
3) Surf macam biasa

* Kalau guna browser selain IE contohnya Firefox, Opera dll kenalah setting proxy dulu
HTTP Proxy : 127.0.0.1 Port : 9666

Ataupun di bawah ini anda boleh melihat IP yang digunakan oleh Ultrasurf

Ultrasurf 9.2

65.49.14.12
65.49.2.15
65.49.2.26


Ultrasurf 9.3

65.49.2.22
65.49.2.18
65.49.14.14